Pairi Daiza - daguitstap leden

zaterdag, 10 september, 2016
Pairi Daiza - daguitstap leden

Een unieke uitstap voor elke leeftijd.  Samen uit, samen thuis met de bus.  Het weer zit mee, prachtige zon om te vertrekken en een bende aangename Dammenaars, vooral “deze vanachter in de bus”.   Aangekomen na goed anderhalf uur rijden, was er met het terreurniveau in ons land, een wachtrij en na drie kwartier werden we letterlijk losgelaten in de wondere wereld van Pairi Daiza.  We kwamen terecht tussen prachtige planten, verschillende architecturale en culturele hoogstandjes en natuurlijk tussen de dieren.  Daar leven of worden meer dan 5000 dieren verzorgd: olifanten, witte tijgers, hyena’s, zebra’s... en reuzenpanda’s (waarvoor je lang aanschuift).  De volledige dag moest optimaal benut worden om toch het volledige park te bewonderen, ergens moet je wat keuzes maken want als je bij ieder dier vol bewondering blijft staan, mag je daar je matras leggen.  Plots kom je in een precies echt Afrikaans dorp terecht of sta je op enkele meters van een giraf, geef je vissen te eten of vliegen vleermuizen rond je oren.  Iedereen die daar geweest is, vergeet die dag nooit. Het park wordt mooi onderhouden en is de moeite waard om te bezoeken, het is nog altijd in evolutie door constante veranderingswerken, zodat het uniek blijft in Europa.