Vrijdag 18 september - daguitstap A11 Zeebrugge

vrijdag, 18 september, 2015
A11 en werven Zeebrugge

Op vrijdag 18 september a.s. (opstappen om 9.20 u aan het Lindenplein in Sijsele, om 9.30 u aan de parking Oude Sluissedijk, Damme-centrum) gaan we richting Zeebrugge.

Onder aanvoering van onze gids, onze burgemeester en havenexpert Joachim Coens, starten we met een korte verkenning in het havengebied.

In de loop van de voormiddag zijn we te gast bij de PSA-terminal in de haven van Zeebrugge. PSA behoort tot de absolute wereldtop in containerbehandeling met zo’n 180.000 containers per dag. Op de PSA-terminal zijn heel wat werknemers aan de slag en concentreert de activiteit zich o.m. op de papierindustrie voor Stora Enso.

's Middags schuiven we aan voor een lunch, bestaande uit:

Aperitief Kirr Royal
Schelvishaasje met spinaziestoemp, grijze garnaal en duglèresaus
ossenhaas. (*)

Om 13 u worden we verwacht op de werfkeet van de A 11, waar we een introductie krijgen van de lopende werkzaamheden. Daarna volgt een plaatsbezoek aan een aantal werven; hiervoor worden we uitgerust met de nodige veiligheidskledij (laarzen, hesjes en helm).
We sluiten onze dag af met een drink in een gekende kroeg. We voorzien onze thuiskomst rond de klok van 18 u.

Wie wil deelnemen aan deze boeiende verkenning, stort de crisissom van € 30 per persoon op rekening nummer BE44 7381 1000 0345 (BIC: KREDBEBB). Voor de prijs hoef je het dus zeker niet te laten (ook een drankje bij het middagmaal is inbegrepen).

Een goede raad: wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt.

Bart Desutter
Dirk Dalle

(*) wil je je keuze tussen schelvishaasje of ossenhaas melden bij inschrijving ? (bart.desutter@pandora.be of 050/68.37.98).